Kennel dei Fiorindo


Jag har flera gånger besökt breton-kenneln Dei Fiorindo i Italien, innehavaren Franco Lanzi är en av de mest framgångsrika uppfödare av rasen. Franco ägde Pasties pappa och tog en parningsvalp ur kullen - Penotto de la Cour des Perdrix. Men eftersom kullen blev så oerhört bra så åkte han till Holland och köpte tiken. Jag träffade Pasties mamma o pappa då de var kring 12 - 14 år - hur pigga som helst!
Ambo dei Fiorindo finns tyvärr inte längre men han var ett vackert charmtroll.


Kommentarer
Postat av: Suss

Blir faktiskt lite sugen på en så'n däringa... Framför allt med tanke på att den svartvita setterhanen nu är uppe i 24 kg och är väl inte färdigmusklad än...

2010-01-13 @ 11:22:46
Postat av: Marie

Suss! Hör av dej om du är intresserad av ett barnbarn till Pasties.

2010-01-13 @ 16:55:12
URL: http://eirams.blogg.se/
Postat av: Marina

Ha, ha! Här är ny valphänvisning - Nej! Om 63 dygn blir det settervalpar....

2010-01-13 @ 17:11:47
URL: http://palamalmens.blogg.se/
Postat av: Suss

Tackar för detta, Marie, men som nybörjare har jag fullt upp med min setterhane. Och nej tack, Marina, det räcker med att du lurat på mig en engelsk setter. Jag kommer inte att sätta min fot i Sollebrunn efter den 17:e mars...

2010-01-13 @ 18:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0